انجام معاینات تخصصی و تجویز لنز مینی اسکلرال و فول اسکلرال

    

مزایای لنزهای اسکلرال / علت استفاده از لنزهای اسکلرال

مزایای لنزهای اسکلرال / علت استفاده از لنزهای اسکلرال

نزد چشم پزشک رفته اید و به شما گفته است احتیاج به لنز اسکلرال دارید؟ اما شما هیچ شناختی از این لنز ندارید و نمی دانید مزایای لنزهای اسکلرال چیست و به چه علت از آن استفاده کنید؟ با ما در کلینیک چشم پرتو همراه شوید تا با  مزایای لنزهای اسکلرال آشنا گردید.

استفاده از لنزهای تماسی اسکلرال

لنز اسکلرال را می توان به عنوان یک لنز تخصصی در بین انواع لنزها دانست. لنزهای تماسی قابل نفوذ گازی با قطر زیاد هستند و همچنین با کمک لنز اسکلرال بیشتر مشکلات بینایی بدون انجام جراحی قابل درمان است. شاید فکر کنید لنز اسکلرال برای شما مناسب نیست اما ما به شما نشان می دهیم که این لنز همه کاره می تواند چه مزایای فوق العاده ایی برای شما داشته باشد. با ما همراه شوید تا با مزایای لنز اسکلرال آشنا گردیم.

با کمک لنزهای اسکرال می توان خشکی چشم را معالجه و باعث مرطوب شدن چشم می گردید. به طور کلی یک پیشنهاد عالی برای افرادی است که از بیماری شدید چشمی رنج می برند. از انواع لنز اسکلرال می توان به: لنزهای کورنئو-اسکلرال و نیمه اسکلرال، لنزهای مینی اسکلرال و لنزهای فول اسکلرال اشاره نمود.

به طور کلی لنزهای اسکرال بزرگتر از لنزهای استاندارد نفوذ پذیر گازی می باشد. می توان گفت کوچکترین اسکرال دارای قطر 14.5 میلی متر و بزرگترین لنز اسکلرال دارای قطر 24 میلی متر است. در ادامه به مزایای لنزهای اسکلرال اشاره خواهیم کرد. با ما همچنان همراه باشید.

مزایای لنزهای اسکلرال

شاید در استفاده لنزهای تماسی تجربیات بدی همچون: راحت نبودن با لنز، ثابت نبودن لنزها و … داشته اید و دیگر نمی خواهید از لنز برای چشمان خود استفاده کنید. اما خوب لنزهای اسکلرال در بین انواع لنزها به عنوان یک لنز همه کاره و تخصصی شناخته می شود. ما در این مقاله به شما ویژگی ها و مزایای استفاده از لنزهای اسکلرال را نشان خواهیم داد. تا شما با یک دید بازتر به انتخاب لنز اسکلرال بپردازید.

ابتدا به طور خلاصه به مزایای لنزهای اسکرال اشاره و سپس به آنها خواهیم پرداخت:

  • بهبود خشکی و مرطوب شدن چشم
  • تهیه شده از بهترین مواد
  • طول عمر بالا
  • ایجاد دید ثابت
  • محافظت از چشم در برابر گرد و غبار
  • حساسیت به نور و تابش خیره کننده را تا حد ممکن کاهش می دهد.
  • مناسب برای انواع بیماری های چشمی است.
  • محکم و ثابت روی چشم باقی می ماند.

محافظ چشم

به دلیل مواد استفاده شده در این لنز یک ایده عالی برای افرادی که از آلرژی رنج می برند، می باشد. همچنین از چشم در برابر گرد و غبار محافظت می نماید.

دید بهتر با قوز قرنیه

افرادی که دارای قوز قرنیه هستند با لنز اسکلرال دید بهتری خواهند داشت. قوز قرنیه یکی از مشکلات چشمی است که باعث کاهش شدید بینایی و همچنین علائم ناراحت کننده ایی را در چشمان ما ایجاد می نماید. مزایای لنز اسکرال برای قوز قرنیه هم کاربرد داشته و باعث بهبود وضعیت قرنیه شده و انحرافات بینایی را ازبین می برد.

دید واضح همیشگی

یکی از مزایای استفاده از لنزهای اسکلرال بینایی پایدار است. این لنز حتی اگر قرنیه نامنظم هم داشته باشید قابل استفاده بوده و برای افرادی که سبک زندگی فعالی دارند و یا ورزشکاران قابل استفاده بوده و به آسانی از چشم خارج نمی گردد.

ماندگاری بالا از مزایای لنزهای اسکلرال

شما می توانید ماندگاری بالا را نیز از مزایای لنزهای اسکلرال بدانید. این لنزها از مواد با کیفیت و با دوام ساخته شده و به همین دلیل برای مدت طولانی قابل استفاده می باشد.

نحوه استفاده آسان و ایمن است.

از دیگر مزایای لنزهای اسکلرال که بسیار هم مهم تلقی می شود ایمن بودن و استفاده آسان لنزهای اسکلرال می باشد. این مزایا همچنین به عنوان یک ویژگی مهم تلقی شده و خطر آسیب به قرنیه در هنگام دست زدن به لنز را تا حد ممکن کاهش می دهد.

برای برطرف نمودن خشکی چشم مناسب است.

برطرف نمودن خشکی چشم هم می تواند به عنوان یک مزایای لنزهای اسکلرال شناخته شود. با کمک این لنز خشکی چشم برطرف شده و مملو از اشک مرطوب کننده می شود. همچنین از خارش چشم هم جلوگیری و به حداقل رسانده و خطر ساییدگی قرنیه را تا حد ممکن کاهش می دهد.

میدان بصری گسترده

با کمک لنزهای اسکلرال دید محیطی وسیع تر و دقیق تری ایجاد شده و حساسیت به نور و درخشش هم تا حد ممکن کاهش پیدا می کند.

مناسب برای بیماری های آستیگماتیسم

به غیر از اینکه برای بهبود قوز قرنیه مناسب است می توان برای بیماری آستیگماتیسم هم از لنزهای اسکلرال نیز بهره برد. به خصوص برای آستیگماتیسم بالا که به راحتی با سایر لنزها قابل بهبود نمی باشد مناسب است.

 قیمت مناسب از مزایای لنزهای اسکلرال

قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن هم می تواند یک مزایای مهم برای لنزهای اسکلرال حساب بیاید. شاید برای شما سوال باشد که از نظر قیمتی هزینه بالایی را نسبت به سایر لنزها در بر می گیرد، پس چرا مقرون به صرفه است؟

درست است نسبت به سایر لنزها قیمت لنز اسکلرال بالا می باشد. اما اگر توجه داشته باشید این لنزها با بهترین کیفیت تولید و طول عمر بالایی دارند. همین موضوع باعث می شود تا با یکبار خرید تا مدتها احتیاجی به خرید دوباره لنز نداشته باشید و مشکلتان برطرف و دید بهتری داشته باشید.   

مزایای لنزهای اسکلرال

لنزهای اسکرال برای چه کسانی مناسب است؟

لنزهای اسکرال به دلیل ویژگی های منحصربه فرد و مزایای مختص به خود برای بیشتر بیماری های چشمی مناسب می باشد. در ادامه در مورد مزایای لنزهای اسکلرال در هر بیماری چشمی توضیح خواهیم داد.

قوز قرینه: باعث دید واضح و تناسب راحت می شود.

آستیگماتیسم: با کمک لنز اسکلرال نیاز به انجام جراحی پیوند قرنیه تا حد ممکن کاهش پیدا می کند.

سندرم خشکی چشم: لنز اسکلرال توانایی نگهداری مایع بین پشت لنز و جلوی قرینه را داشته و باعث مرطوب ماندن همیشگی چشم می گردد.

پیوند قرنیه: پس از پیوند قرنیه استفاده از لنزهای اسکلرال باعث بهبود سریع چشم و دید بهتر تا بهبودی کامل می شود.

جراحی لیزیک: با کمک این لنز می توان به بهبود بینایی کمک شایانی نمود.

چشم های سخت یا قرنیه های نامنظم: برای بهبود بی نظمی قرنیه ها مناسب بوده و برای تصحیح بینایی فوق العاده مفید می باشد.

جمع بندی مزایای لنزهای اسکلرال

مرکز تخصصی لنز پرتو با چندین سال سابقه در ارائه انواع لنزهای سافت، لنزهای هارد، لنزهای چندکانونه و لنزهای اسکلرال می باشد. این مرکز راه های درمانی متفاوتی را برای عزیزانی که مشکلات و بیماری های چشمی دارند بیان و این افراد را در بهبود و درمان خود راهنمایی و یاری می نماید.

مرکز تخصصی چشم پرتو کوشش می کند تا در تهیه و توزیع لنزهای تماسی چشمی (کنتاکت لنزها)،آموزش صحیح استفاده، مزایای انواع لنز و همچنین ارتقاع سطح دانش عموم به شما عزیزان کمک نماید. برای مشاوره و دریافت اطلاعات کافی در مورد انواع لنز می توانید با مشاور مرکز تخصص پرتو در این سایت صحبت کنید. امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله شما را با تمام مزایای لنزهای اسکلرال آشنا سازیم تا شما هم بتوانید برای سلامت خود بهترین ها را انتخاب و استفاده کنید.  

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

تماس با ما