انجام معاینات تخصصی و تجویز لنز مینی اسکلرال و فول اسکلرال

    

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو

لیفت ابرو چیست؟

دوست داشتن زیبایی خصلت هر انسانی است و امروزه برای زیبا بودن انواع و اقسام راه ها اعم از عمل بینی، بلفاروپلاستی، لیفت ابرو و … وجود دارد که کمک می کند چهره ای زیبا داشته باشید. پیری موجب شکسته شدن صورت و همچنین افتادگی پوست می شود که باید به فکر به تعویق انداختن این دست از مشکلات بود. در این مقاله به لیفت ابرو و همچنین مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید‌.

لیفت ابرو

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو نوعی عمل زیبایی است که برای بالا بردن ابروها انجام می شود. به طور کلی بعد از افزایش سن، افتادگی پوست رخ می دهد و ابروها به سمت پایین و مژه ها کشیده می شوند که ظاهر افراد را خسته، عصبانی و ناراحت نشان می دهد. برای این منظور عمل لیفت ابرو امروزه رواج پیدا کرده است و می توان ظاهری شاد و بشاش را با این عمل زیبایی داشت.

لیفت کردن ابرو که به آن لیفت پیشانی یا جوانسازی پیشانی نیز گفته می شود می تواند ظاهر ابروها، پیشانی و ناحیه چشم را جوان سازد.

افرادی که نیاز به لیفت ابرو دارند عبارتند از:

  • افراد با ابروهای افتاده
  • کسانی که خطوط عمیق بر روی پیشانی دارند.
  • افرادی که بین دو ابرو خطوط عمیق دارند.

مزایای لیفت ابرو

همانطور که گفته شد لیفت ابرو از راه های جوانسازی صورت است و در کنار عمل های زیبایی، دیگر شما دیگر چهره ای خسته و عصبی نخواهید داشت. این عمل زیبایی دارای مزایای زیادی است که در ادامه به آن می پردازیم.

  • کاهش خطوط و چین و چروک های پل بینی و پیشانی
  • صاف کردن خطوط اخم بین دو ابرو
  • سفت کردن و از بین بردن افتادگی ابرو
  • درمان کننده افتادگی پلک ها
  • رفع خستگی ظاهری چهره و جوان نشان دادن فرد

روش های انجام لیفت ابرو

برای این عمل بنا به تصمیم جراح بیهوشی کامل یا بیهوشی موضعی صورت می گیرد و چند روش برای لیفت وجود دارد که به آناتومی صورت، میزان تصحیح مورد نیاز ابرو و نتیجه ای که بیمار دوست دارد بستگی دارد. این چند روش شامل لیفت با تزریق بوتاکس، لیفت اندوسکوپی، لیفت با هایفوتراپی و ‌… می باشد که در ادامه به طور مفصل در مورد هر کدام صحبت خواهیم کرد.

لیفت ابرو با بوتاکس

بوتاکس عملی سرپایی برای رفع چین و چروک پیشانی و دور چشم می باشد‌. در این عمل از سم بوتولینوم استفاده می شود و عضلات ناحیه مورد نظر فلج می شود. در لیفت با بوتاکس یا کرم های موضعی محل مورد نطر بی حس می شود و فقط چند دقیقه زمان می برد تا تزریق انجام گیرد. این عمل ۳ الی ۵ ماه ماندگار است و در کنار لیفت ابرو از افزایش چین و چروک های آن ناحیه جلوگیری می کند.

لیفت با بوتاکس هزینه کمتری از بقیه روش ها دارد و دوره درمان آن کوتاه می باشد و بعد از عمل می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.

لیفت آندوسکوپی

توسط جراح متخصص انجام می سود و در ابتدا چندین برش کوچک در پشت خط رویش مو می زند و با آندوسکوپ که یک لوله نازک بلند با یک نور و یک دوربین کوچک که در انتها لوله نصب شده وارد برش ها می کند. این عمل به جراح کمک می کند تا ماهیچه ها و بافت های زیرین پوست را مورد بررسی قرار دهد.

در ادامه با ابزاری بافت و پوست پیشانی را بلند می کند و ابروها را در محل مناسب قرار داده و با بخیه یا پنس های کوچک می بندد.

لیفت تاج ابرو یا لیفت کلاسیک

لیفت کلاسیک یک روش سنتی می باشد و کمتر از آن‌استفاده می شود‌. در این روش در پشت خط رویش مو برش ایجاد می شود و جراح با کشیدن پوست پیشانی آن را در موقعیت جدید قرار می دهد. سپس با برش پوست و چربی اضافی را بر می دارد و پوست باقی مانده را به پوست سر می دوزد. افرادی که طاس هستند بهتر است از این روش استفاده نکنند.

لیفت خط ابرو

در این نوع لیفت ابرو متخصص قسمت بالای پیشانی و ابتدای خط رویش مو برش می زند و مقدار کمی از پوست و بافت را از بالای پیشانی تا پوست سر بر می دارد. در این نوع لیفت ممکن است جای زخم باقی بماند.

لیفت هایفوتراپی

لیفت ابرو به روش هایفوتراپب به این صورت است که انرزی امواج اولتراسوند با شدن و فرکانس زیاد به طور موضعی وارد لایه های پوستی می شود و با تابیدن اشعه مخصوص به پوست ناحیه ابرو، لایه زیرین پوستی تحریک خواهد شد و با انعقاد حرارتی موجب می شود تا پوست پیشانی کشیده و سفت شود و در نتیجه ابروها به سمت بالا کشیده شوند.

افتادگی پوست در این روش با انرژی الکترومغناطیسی امواج رادیویی و الکترودها رفع می شود. انجام این عمل هزینه بالایی دارد و با دستگاه های پیشرفته انجام می شود.

همچنین راه دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

لیفت ابرو با نخ

در داخل ابرو برشهایی با طول سه تا چهار میلی متر صورت می گیرد و سپس نخی از جنس نایلون در ابروها پیوند می خورد. این نخ های غیر جذبی پوست شل شده را جمع می کند و با تحریک کلاژن های اطراف ابرو موجب لیفت ابرو می شود‌. در این نوع با سوزن های نازک برش ایجاد می شود و در این برش ها نخ وارد شده و با کمک نخ ها افتادگی پوست از بین می رود. این روش برای افرادی که سن آنها بین ۳۰ تا ۵۰ سال است مناسب می باشد. زیرا هنوز گرد پیری بر روی چهره آن ها خودنمایی نمی کند.

اگر دوست دارید چهره ای طبیعی داشته باشید از این روش بهره ببرید زیرا ابروها کمی به سمت بالا کشیده می شود و همچنین لازم به ذکر است که ماندگاری آن بین ۱۲ تا ۱۸ ماه می باشد و مجددا باید لیفت انجام گیرد.

لیفت ابرو با لیزر

در این روش جراحی صورت نمی گیرد و با نئوکلاژنز، تولید کلاژن در پوست زیاد می شود. کلاژن به بالا کشیده شدن پوست و صاف شدن پوست پیشانی منجر می شود‌. وقتی پوست پیشانی به سمت بالا کشیده شود لیفت ابرو به صورت خود به خودی صورت می گیرد.

لیفت ابرو و عوارض آن

این عمل در کنار زیبایی که به ارمغان می آورد ممکن است عوارضی نیز داشته باشد. از جمله عوارض مهم که ممکن است ایجاد شود عبارتند از:

  1. جای زخم در این عمل ممکن است باقی بماند و بر روی چهره تاثیر بگذارد.
  2. ممکن است در برخی افراد بی حسی موقت یا دائمی ایجاد کند و پیشانی یا پوست سر بی حس شود.
  3. تقارن نداشتن دو ابرو بعد از لیفت ابرو امکان پذیر می باشد و می توان با جراحی های دیگری تقارن برقرار کرد.
  4. افزایش یا ریزش مو نیز از عوارض این عمل می باشد و اگر ریزش یا افزایش مو برطرف نشد با برش جای زخم یا پیوند مو آن را درمان نمود.
  5. این عمل با بیهوشی همراه است و خطر خونریزی، عفونت و حساسیت به مواد بیهوشی ممکن است رخ دهد.

کلام آخر

انجام عمل های جراحی جوانسازی پوست همیشگی نیست و بعد از مدتی تاثیر خود را از دست داده و دوباره پوست افتاده می شود. برای اینکه بدانید بهترین روشو ماندگارترین روش کدام است می توانید از مشاورین مرکز تخصصی پرتو کمک بگیرید. این مرکز ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به چشم و بینایی می باشد و شما می توانید برای رفع اختلالات چشمی خود و تجویز لنز اسکلرال با این مرکز تخصصی در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

تماس با ما