انجام معاینات تخصصی و تجویز لنز مینی اسکلرال و فول اسکلرال

    

لنز رنگی / طریقه استفاده و کاربرد لنزهای رنگی

لنز رنگی

لنز رنگی / طریقه استفاده و کاربرد لنزهای رنگی

برخی مردم به صورت طبیعی از چشم های رنگی برخوردار هستند و برخی دیگر برای زیبایی ظاهری بیشتر خود از لنز رنگی استفاده می کنند. البته لنزهای رنگی فقط برای زیبایی نبوده و می تواند برای درمان نیز استفاده گردد. لنزهای رنگی، رنگ بندی زیادی دارد و شامل: سبز، یشمی، آبی، قهوه ای، عسلی، سبز آبی و … می باشد و در فیلم ها از رنگ های فانتزی مثل: قرمز، بنفش و ‌‌… نیز استفاده می شود. هالوین نیز از جشن های قدیمی می باشد که برای تغییر ظاهر در جشن از لنز استفاده می شود.

لنز رنگی بر اساس عنبیه چشم تولید می شود و به دلیل داشتن خطوط و شیار خیلی طبیعی هستند. البته اندازه مردمک چشم ممکن است تغییر پیدا کند و این تغییرات موجب می شود تا مردمک از مرکز لنز بزرگتر باشد و در نتیجه فرد دید خوبی نداشته باشد. به همین منظور در هنگام رانندگی در شب بهتر است لنز رنگی خود را بردارید تا مشکل بینایی نداشته باشید.

لنز رنگی بر اساس عنبیه چشم تولید می شود و به دلیل داشتن خطوط و شیار، خیلی طبیعی هستند. البته اندازه مردمک چشم ممکن است تغییر پیدا کند و این تغییرات موجب می شود تا مردمک از مرکز لنز بزرگتر و در نتیجه فرد دید خوبی نداشته باشد. به همین منظور در هنگام رانندگی در شب بهتر است لنز رنگی خود را بردارید تا مشکل بینایی نداشته باشید.

لنزهای رنگی طبی انواع مختلفی اعم از: روزانه، فصلی و سالانه دارد که لنزهای فصلی و روزانه در بسته بندی بلیستر موجود بوده و لنزهای سالانه را در بسته بندی ویال قرار داده اند. این لنزها تا اتمام تاریخ مصرفشان قابل استفاده هستند و فقط باید درمراقبت از آنها کوشا بود و آنها را تمیز نگه داشت تا آلودگی به چشم راه پیدا نکند‌.

لنز رنگی

چگونگی انتخاب لنز رنگی

رنگ مو، رنگ پوست و … بر روی انتخاب رنگ لنز تاثیر دارند. البته نوع نگاه نیز مهم است. در زیر به نکات مهمی در مورد انتخاب رنگ لنز می پردازیم.

لنز رنگی برای چشم های روشن

استفاده از لنزهای رنگی باید به گونه ای باشد که کناره های عنبیه چشم مشخص باشد و انجام این عمل به طبیعی بودن رنگ چشم کمک خواهد کرد. افرادی که چشم روشن دارند مثل آبی بهتر است از لنز رنگی خاکستری استفاده کنند تا دچار تغییرات کمی شوند. همچنین اگر رنگ چشمان شما قهوه ای است لنز آبی مناسب می باشد و بالعکس. زیرا جلوه زیادی دارد و تغییرات بسیار محسوسی اعمال می شود.

لنز رنگی برای چشم تیره

برای چشم های تیره، لنزهای رنگی مات مناسب می باشد و ظاهر طبیعی به چشم ها می دهد و اگر برای اولین بار کسی شما را ببیند فکر می کند، رنگ طبیعی چشمان شماست. رنگ های قهوه ای، عسلی و فندقی موجب تغییراتی کاملا طبیعی می شوند. رنگ های آبی و سبز نیز تغییرات محسوسی ایجاد می کند.

  • برای پوست های تیره، لنزهای روشن را پیشنهاد خواهیم کرد تا در نگاه اول تغییرات ایجاد شده عیان باشد.
  • برای پوست های برنز و گندمی، لنزهای رنگی عسلی مایل به سبز روشن توصیه می شود. همچنین رنگ طوسی نیز بسیار طبیعی می باشد.
  • افرادی که چشم های قهوه ای روشن و خرمایی دارند از لنز سبز طبیعی با تم طوسی استفاده کنند. مردمک های تیره تر نیز لنز رنگی سرمه ای یا آبی تیره موجب جلوه محسوسی می شود.

لنزهای رنگی سفارشی

لنز رنگی به صورت سفارشی نیز آماده می شود و در رنگ ها و تراکم های مختلف تولید می شوند. این لنزها نیمه شفاف می باشند و برای افرادی که دوست دارند ظاهر آن ها طبیعی باشد مناسب هستند.

این لنزهای سفارشی رنگی مناسب برای افرادی است که مشکل مادرزادی چشمی دارند و یا دچار آسیب چشمی شده اند و می خواهند مردمک سالمی داشته باشند. این لنزها در کنار کاربرد پزشکی و زیبایی، باعث عملکرد بصری چشم نیز می شود. ورزشکاران با استفاده از این لنزها عملکرد بصری چشم خود را افزایش می دهند. مثلا یک تنیسور با استفاده از لنز رنگی سبز، حرکت و جهت مسیر توپ را با وضوح بالایی می تواند تشخیص دهد.

نوعی لنز سفارشی دیگری نیز وجود دارد که دایره ای است و به نام لنز بزرگ چشم معروف است. این لنزها چشم ها را بزرگتر می کند و از حالت طبیعی بیشتر تجسم می شوند.

ایمنی لنز رنگی

لنز رنگی نیز باید درست استفاده شود و همچنین از نگه داری و مراقبت آن غافل نشوید. این لنزها همانند لنزهای تماسی یا لنزهای معمولی برای چشم هیچ ضرری ندارند ولی باید مراقبت های لازم را انجام دهید تا چشم ها دچار عفونت، سوزش و … نشوند.

  1. لنز وسیله شخصی همانند مسواک است و کس دیگری نباید از آن استفاده کند.
  2. لنز رنگی همانند لنزهای دیگر باید ضدعفونی و تمیز باشند و همچنین در محلول نگه داری شوند.
  3. اگر چشمتان زخمی یا تحریک شده است از گذاشتن لنز اجتناب کنید. زیرا امکان اینکه لنز آلوده باشد وجود دارد.
  4. در حین استفاده از لنز یا بعد از آن اگر دچار ناراحتی شدید به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  5. به صورت دوره ای لنز خود را تعویض کنید. در صورتی که به طور همیشگی از لنز استفاده نمی کنید، بهتر است لنزهای رنگی یکبار مصرف را جایگزین نمایید.

معایب لنز

در ایران محدودیت هایی برای استفاده از لنزهای رنگی وجود دارد. به این صورت که افرادی که نمره چشم مثبت دارند قادر به استفاده از لنز طبی رنگی نمی باشند و در ایران اصلا وجود ندارد. همچنین افرادی که آستیگمات هستند و نمره چشم آنها ضعیف مثبت می باشد نیز نمی توانند لنز رنگی برای خود پیدا کنند.

خرید لنز رنگی

لنزهای رنگی طبی توسط پزشک تجویز می شود و بدون تجویز دکتر نمی توان آن را تهیه نمود. همچنین لنزهای رنگی معمولی را نیز از دست فروش ها و لوازم آرایشی فروشی ها بهتر است خریداری نکنید. زیرا ممکن است مشکلات چشمی ایجاد کند و بهتر است احتیاط کنید.

بهترین راه برای خرید، استفاده از راهنمایی های چشم پزشک یا اپتومتیست می باشد. شما با انجام معاینات کوتاه می توانید لنزی مناسب چشم های خود را خریداری نمایید. مرکز تخصصی پرتو از مراکز مهم در تهران می باشد که ارائه دهنده انواع لنزهای نرم، سخت، چند کانونی و اسکلرال می باشد و شما می توانید مشکلات بینایی خود را با چشم پزشک و مشاورین مرکز در میان بگذارید و درمان جدی و اصولی را دنبال کنید.

قیمت لنز

لنز رنگی سفارشی نسبتا از قیمت بالاتری برخوردار می باشد. همچنین لنزهای دیگر نیز با توجه به برند، مدت زمان مصرف و … قیمت های متفاوتی دارند. توصیه ما به شما استفاده از محصولات اصل و با برند شناخته شده می باشد. چشم ها از اعضا حیاتی بدن هستند و در صورت بروز هر گونه مشکل، جبران آن ناممکن یا سخت می باشد. شما می توانید با مراجعه به مرکز تخصصی لنز پرتو بهترین مشاوره را دریافت کنید و با قیمتی مناسب خریدی مطمئن داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

تماس با ما